Schudniesz – niesamowita moc ciepłego śniadania

Może to dziwne, ale jednak prawdziwe. Przekonało się o tym bardzo wielu moich znajomych. Coraz częściej mówią o ciepłych śniadaniach sławne osoby. To po prostu działa.

Ciepłe śniadanie w diecie odchudzającej ma największe znaczenie. Dostarcza ono organizmowi potrzebnej energii, jest pożywne i sycące.

To naprawdę niesamowite

Rano Twój żołądek oraz śledziona osiągają swój punkt energetyczny. Jedząc ciepły posiłek:

  • redukujesz apetyt na słodkie,
  •  przyspieszasz swój  metabolizm (organizm szybciej spala kalorie),
  • poprawia się Twoje samopoczucie, a także odporność.

Jeżeli śniadanie jest zbyt małe, zjedzone w pośpiechu powoduje szybki spadek poziomu glukozy we krwi. Z pewnością prędko poczujesz głód. Jeżeli wytrwasz do obiadu, zjesz dużo więcej.

Znowu ten metabolizm

Pamiętaj, kanapka z plasterkiem szynki lub sera (z lodówki) jest szybka i prosta do zjedzenia (można ją nawet jeść biegając po mieszkaniu), ale niestety to również szybka i prosta droga do nadwagi.

Jeżeli nie dostarczysz organizmowi energii w postaci ciepłego, najlepiej zbożowego posiłku spowolnisz swój metabolizm. Głodzenie się przed południem spowoduje tylko to, że będziesz się objadać cały dzień. W rezultacie zjesz więcej, a spowolniony metabolizm z pewnością nie przyczyni się do utraty kilogramów.

Parówki lub zupa mleczna to, nie to

Przygotowując ciepłe śniadanie możesz wykorzystać wszystkie zboża. Tylko nie zabieraj się za płatki zbożowe Nestle lub inne sztucznie preparowane, na dodatek z mlekiem i cukrem. Niestety przy nadwadze musisz ograniczać produkty  mleczne, z wyjątkiem masła, oczywiście w rozsądnych dawkach.

Produkty mleczne:

  • osłabiają trawienie
  • są przyczyną gromadzenia się wody w tkankach.

Mleko ze sklepu nie jest już w zasadzie prawdziwym mlekiem. Pasteryzacja niszczy naturalne enzymy oraz zmienia strukturę białka. W ten sposób mleko staje się jeszcze bardziej niestrawne. A to niskotłuszczowe (często pite przez osoby z nadwagą) nie nadaje się już w ogóle do spożycia, wapń nie jest przyswajalny bez tłuszczu. Jeżeli bardzo lubisz mleko, nie szkodzi Ci lub nie możesz się bez niego obejść, to najlepsze jest prawdziwe, wiejskie.

Pyszne i naprawdę szybkie w przygotowaniu

Słodkie śniadania zbożowe smakują niemal każdemu (mnie osobiście bardzo). Kasza jaglana, gryczana, płatki jęczmienne, owsiane ,ziarno orkiszu, kasza orkiszowa, brązowy ryż są dobrą podstawą takiego sycącego, ciepłego śniadania. Pyszne są z duszonymi owocami (mogą to być jabłka, gruszki, owoce sezonowe, owoce suszone) z dodatkiem cynamonu, orzechów, migdałów,  odrobiną miodu lub brązowego cukru.

Są jednak osoby, którym słodkie śniadanie nie odpowiada lub nie zaspokaja ono ich głodu. Jeżeli należysz do takich osób spróbuj połączyć zboża z niewielką ilością  mięsa lub soczewicą, fasolą, jajkiem, warzywami i oczywiście z przyprawami. Można na śniadanie zjeść również zupę dokładając do niej nieco ugotowanych zbóż. Zimą nieoceniony będzie z pewnością rosół.

Wydaje Ci się, że takie śniadania są pracochłonne, ale nie jest tak źle – ugotowane zboże, warzywa można przechowywać w lodówce, rano tylko poddusić na małym ogniu. W tym czasie można zrobić jedzenie psu lub pościelić łóżko.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>