Co zioła mają wspólnego z odchudzaniem?

Oj, mają bardzo dużo. Bez ziół w diecie odchudzającej nie można się obejść. Po prostu, kuchnia bez ziół nie może być smaczna i zdrowa.

  • Dzięki ziołom nie musimy zbyt dużo solić.
  • Odpowiednio dobrane zioła ułatwiają trawienie.
  • Pokarm jest lepiej przyswajalny.
  • Nie powstają toksyczne odpady.
  • Zioła usprawniają pracę wątroby.
  • Obniżają poziom złego cholesterolu.

Suszone i świeże zioła używane są w kuchni od wieków. Zioła podnoszą smak przygotowywanych potraw. Zastosowanie ich jest dosyć szerokie, od dań duszonych , gotowanych, smażonych, mięsnych, warzywnych, zbożowych, strączkowych, a także zup  po desery i ciasta.

Kolejne zalety ziół

Pożywienie sycące oraz to najbardziej odżywcze nie jest niestety lekkostrawne. Aby było dobrze strawione i przyswojone, należy gotować je z dodatkiem ziół. Dzięki odpowiednio przyprawionym, gotowanym posiłkom, organizm łatwiej wydala zgromadzoną przez nieprawidłowe odżywianie wilgoć, oczyszcza krew.

Zioła poprawiają  smak i zapach, dodają nam zdrowia, dzięki substancjom biologicznie czynnym (zawierają mnóstwo witamin, składników  mineralnych, olejków eterycznych).  Muszą być one gotowane wraz z potrawą, w ten sposób uwolnią się z nich olejki eteryczne oraz substancje, które wspomagają nasze zdrowie (i odchudzanie).

Zwróć uwagę, to ważne

Zioła to nie mieszanki przypraw z supermarketu, te niestety zwierają glutaminian sodu, konserwanty. Coraz częściej też zioła (i nie tylko)  są poddawane  promieniowaniu jonizującemu w celu wyeliminowania chorobotwórczych mikrobów. Przy okazji niszczone są również witaminy, minerały, a za to po spożyciu takich ziół powstają wolne rodniki.  Najpewniejszym miejscem zakupu ziół są sklepy ze zdrową żywnością. Można też hodować je we własnym ogródku, a nawet w domu (oczywiście nie wszystkie).

Zioła, które koniecznie muszą znaleźć się w Twojej kuchni:

Kurkuma,   imbir (świeży i suszony),  tymianek,  kminek,  jałowiec,  majeranek,  cząber ,  lubczyk,  oregano,  bazylia,  estragon,  pieprz, pieprz cayenne,  chili,  kminek,  papryka,  lukrecja,  cynamon, goździki.

Herbatki ziołowe

Zioła to nie tylko dodatki do potraw, znakomicie nadają się na smakowite herbatki. Dbając o swoje zdrowe odżywianie  (i odchudzanie!) nie możemy zapominać o tym, co pijemy.
Pamiętaj! Musisz koniecznie zrezygnować ze słodzonych napojów, a te „bez dodatku cukru” najlepiej omijaj z daleka (asprtam i inne chemiczne słodziki są bardzo szkodliwe). Lepiej posłodzić napój miodem (polecam wodę z cytryną imbirem i miodem), stewią, ksylitonem (cukrem z brzozy). Sok z kartonika najlepiej zastąpić świeżo wyciskanym. A oprócz herbaty można pić herbatki owocowe i ziołowe.

 

Naturalne tabletki wspomagają odchudzanie odchudzanie.  Spróbuj Slimette<< 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>